Jaar 2 leerdoelen – plus/minpunten – leermomenten

Leerdoelen jaar 2:

  •  Het verbeteren van presenteren voor een groep mensen. 

Dit mede mogelijk gemaakt doordat ik voor stage olympic moves heb georganiseerd. Hiervoor veel met de microfoon voor een grote groep gestaan (400 leerlingen en leraren/ouders). Het presenteren is ook verbetert dankzij de Pecha Kucha, pitchen tijdens ondernemerschap en het debatteren. Als laatst is het voor een groep staan ook enorm verbeterd door “the game”. Hierin hebben we een aantal keer moeten presenteren voor een jury. Ik heb dit op me genomen zodat ik hierin echt stappen maak.

  • Mezelf ontwikkelen in ondernemerschap.

Dit mede mogelijk gemaakt door prepcourse te volgen. Hier moesten we een idee pitchen. De beste ideeën werden uitgekozen en mijn idee zat er ook bij. Veel informatie op doen in eigen netwerk en via onderzoeken moesten we erachter komen of wat we wilde met de app een realistisch idee zou zijn. Hiervoor met veel bedrijven gesproken om tot een zo realistisch mogelijke begroting te komen. Verder vind ik het leuk om innovatieve ideeën te bedenken om bijvoorbeeld geld te verdienen. Samen met vier anderen werken we het idee nu uit en bekijken we de mogelijkheid om de app te lanceren.

 

 

Toekomstscenario en reflectie afgelopen jaar:

Pluspunten jaar 2:

  • Skiopleiding
  • RBR
  • Great North Run
  • Debatteren
  • The game

Minpunten jaar 2:

  • Weinig sport
  • onduidelijkheden blok 2.4
  • heel kort blok in 2.4 maar heel druk (mede door herkansingen en vakanties).
  • Belachelijk rooster gehad, 3 dagen 2 uurtjes per dag.
  • Niet zo’n leuke stage en geen mogelijkheid meer om te wisselen na een half jaar.

 

Leermomenten blok 1 & 2

Leermoment 1:

Ik heb geleerd dat je voor zo’n groot evenement als Olympic Moves echt heel veel moet doen. Ik heb vaker evenementen georganiseerd maar steeds gedurende de week kwamen we via Jorg erachter dat er nog weer dingen geregeld moesten worden. Een toernooi organiseren op de Hanze is sowieso ingewikkeld in verband met het facilitair bedrijf en het evenementen bureau. Wij als tweede jaar studenten wisten niks af van het feit dat je alles via deze twee moest regelen. Eenmaal aangeschoven bij het evenementenbureau werd het snel duidelijk dat er via deze weg veel druk van de ketel werd gehaald. Er moest alleen aangegeven worden wat en wanneer ergens moet zijn.

Leermoment 2:

Speelschema’s maken is echt mijn ding. Ik vind het leuk om alles uit te pluizen en om ervoor te zorgen dat het klopt geeft me een goed gevoel. Toch heeft Jorg een aantal keer gezegd van “laat er toch eens externe mensen naar kijken”. Ik dacht zelf dat het niet nodig zou zijn maar toen ik samen met Tim en Jorg toch naar de schema’s ben gaan kijken ontdekten we een fout. Dit is dankzij andere blikken gelukkig toch ontdekt. Ik ga ook vaker andere mensen naar mijn verslagen etc. laten kijken sinds dit leermoment. Ook is er geleerd dat je een speelschema niet te vroeg ( voor de deadline van het inschrijven) af moet hebben. Alle schema’s waren mooi op tijd af maar door een aantal afzeggingen moesten alle schema’s worden omgegooid.

Leermoment 3:

Als laatste heb ik geleerd dat ik gedurende blok 2.1 meer had kunnen doen in de voorbereiding zodat ik evenredig alle weken wat te doen zou hebben gehad wat betreft de voorbereiding van Olympic Moves. Hier kwam ik pas in blok 2.2 achter aangezien ik toen alles moest doen. Ik heb in blok 2.1 veel meer voor school gedaan dan voor stage. In het 2e blok moesten alle zeilen bij en moesten alle contacten nog gelegd worden. Mede dankzij Jorg hebben we de voorbereiding nu alsnog mooi op tijd af en zal het een goedlopend evenement worden. Ik besef me heel goed dat het makkelijker en beter is als ik in 2.1 en 2.2 evenveel doe, maar ik ben iemand die een beetje druk nodig heeft om te presteren. Ik vind het fijn als er deadlines zijn.

 

Leermomenten blok 3 & 4

Leermoment 4:

Veel geleerd over voeding in blok 3. Inmiddels duidelijk voor ogen hoeveel calorieën ik binnen moet krijgen en waarom bepaalde voeding zo goed voor je lichaam is.

Leermoment 5:

Ik heb geleerd dat ik in drukke periodes ver vooruit moet plannen. Door mijn fouten kwam ik op de koffie met heel veel dingen die nog moesten. Rbr, stage verslag, onderzoek, pecha kucha, debatteren en nu dit portfolio.

Leermoment 6:

Geleerd dat er voor een debat en de pecha kucha gewoon een goede voorbereiding nodig is. Het werkt persoonlijk heel goed als ik alles goed heb voorbereid. De stof zit dan in mijn hoofd waardoor ik veel relaxter voor de groep sta.

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *